קונצרט מקדים בביצוע שני קפליושניק, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שיר זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
הפסנתרן בנימין הוכמן, נהנה בעשורים האחרונים מקריירה עניפה הן בארה"ב והן באירופה. הוא הופיע לראשונה באולם קרנגי עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בגיל 24, בניצוחו של צוקרמן. בהמשך הופי
הפסנתרן בנימין הוכמן, נהנה בעשורים האחרונים מקריירה עניפה הן בארה"ב והן באירופה. הוא הופיע לראשונה באולם קרנגי עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בגיל 24, בניצוחו של צוקרמן. בהמשך הופיע עם התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק, הפילהרמונית של בוסטון, הסימפונית של שיקגו והפילהרמונית של פראג עם מנצחים כגון נוזדה, רוברטסון וסטורגארדס. הוא זכה במענק אייברי פישר היוקרתי והופיע באולמות ובפסטיבלים חשובים ברחבי העולם, בהם הפילהרמוני בברלין, הוויגמור בלונדון, הקרנגי בניו יורק, הקונצרטהאוס בווינה, הלובר בפאריז, הקונצרטחבאו באמסטרדם, סאנטורי בטוקיו והשוברטיאדה באוסטריה. הקליט קונצ'רטי של מוצרט, כסולן ומנצח, עם התזמורת הקאמרית האנגלית. הוא אמן מייצג של סטיינווי ומרצה בבארד קולג' ברלין.
תכנית הרסיטל כוללת ארבע יצירות המקיימות, כל אחד בדרכה, דיאלוג עם העבר.
"פרפרים", קובץ קטעי הפסנתר הראשון שכתב רוברט שומאן בין השנים 1829-31, הוא למעשה סוויטה לפסנתר המדמה באוזנינו נשף מסיכות בהשראת הרומן "שנות הנעורים" של הסופר הגרמני הרומנטי, ז'אן פול. בדומה לסוויטת המחולות הבארוקית, גם יצירתו של שומאן בנויה כסדרה של פרקי ריקוד, אלא שאת מקומם של מחולות החצר העתיקים תופסים כאן בעיקר ואלסים וכמה פולונזים. במקור נתן שומאן לכל אחד מהקטעים כותרת המזהה אותו עם אחת הדמויות ברומן, אך לבסוף מחק את הכותרות על מנת שלא לכבול את אוזניי המאזין בפרשנות תכניתית מידיי. כותרת היצירה, מכל מקום, מעידה על אופייה הצבעוני, החמקמק ומלא החיים.
סֶזָאר פרנק נחשב לנציג הבולט של המוסיקה הרומנטית הצרפתית במחצית השנייה של המאה ה-19, ולאחד המשפיעים הגדולים על התפתחותה. רבים רואים בפרנק את גדול המלחינים לעוגב אחרי יוהאן סבסטיאן באך, הודות ל-12 היצירות החשובות שכתב לכלי זה אשר הניחו את היסוד לסגנון הסימפוני במוסיקה הצרפתית לעוגב. השפעת מורשת המוסיקה לעוגב של באך ניכרת גם ביצירתו הידועה לפסנתר משנת 1884 – פרלוד, כוראל ופוגה – אם כי אל תוך מסגרת שלושת הז'אנרים הטיפוסיים למוסיקה הבארוקית יוצק פרנק את שפתו המוסיקלית הרומנטית המובהקת, שופעת הרגש, המושפעת מההרמוניה הכרומטית של וגנר וליסט. במסורת הציקלית הרומנטית שלושת הפרקים גם משתלבים ומתמזגים זה בזה על ידי הקירבה הנושאית ביניהם והמארג השלם שהם יוצרים.
מלחין הבארוק, פרנסואה קופרן, הוא מהדמויות האנינות ביותר בהיסטוריה של המוסיקה הצרפתית. בין השנים 1713-1730 פרסם קופרן ארבעה ספרים של קטעים לצ'מבלו. בעוד שקודמיו טפחו את ז'אנר סוויטת המחולות, בחר קופרן לארגן את קטעי המקלדת שלו ב-27 סדרות שכינה "אורדר" (orders), מונח שמעולם לא פרש, ונטה בעיקר לכתיבה בהשראת פורטרטים, ציורי ז'אנר, קטעי אופי, צלצולי פעמונים או ציוצי ציפורים. לפרקי מוסיקה אלה נתן כותרות אסוציאטיביות ייחודיות. באופיים הציורי ושופע הדמיון ובסגנונם המעוטר מאוד, 226 קטעי המקלדת של קופרן המקובצים ב-27 האורדרים הם אחד הביטויים המובהקים ביותר לסגנון הבארוק הצרפתי. מבחר מקטעים אלה יבצע בנימין הוכמן בפסנתר.
יצירתו הייחודית של ראוול, "קברו של קופרן", אשר נהגתה על פי מודל הסוויטה ברוקית, היא מחווה של ראוול למסורת העשירה של מוסיקת הבארוק הצרפתית לצ'מבלו, ובייחוד ליצירותיו של הבולט בין מייסדיה, פרנסואה קופרן. כוונתו של ראוול לא היתה לחקות את קופרן, אלא לכתוב מוסיקה בת זמנה המבוססת על צורות בארוקיות, תוך שהוא כולל אלמנטים של סגנון הבארוק מבלי לשנות את סגנונו האישי הייחודי. אף שהפסנתרנות של ראוול היא מודרנית בבירור, הגישה המעודנת, הבהירה והקפדנית שלו למקלדת מפגינה בבירור קרבה למוסיקה של קופרן ושל רבי-האמן האחרים של הבארוק הצרפתי. אף שכוונתו המקורית של ראוול היתה מחווה למסורת הבארוק הצרפתי, מלחמת העולם הראשונה שינתה את כוונותיו והפכה את היצירה למחווה אישית הרבה יותר. כשהשלים את כתיבת היצירה ב-1917, לאחר שהשתחרר מבית חולים צבאי, הוא ייעד אותה להיות מצבת זיכרון לחבריו, והקדיש כל אחד מפרקי הסוויטה לאחד מחבריו שמתו במלחמה. למרות רגעים של קלות והומור במוסיקה , מתחת לברק השנינה ניתן לשמוע טונים מלנכוליים עמוקים כמחווה של החייל ששב מהמלחמה לחבריו הנופלים. היצירה נפתחת בפרלוד ופוגה, ממשיכה בשלושה ריקודי חצר צרפתיים מסוגננים – פורלאן, ריגודון ומינואט – ונחתמת בטוקטה וירטואוזית מבריקה.
Classical music doesn't get better than this (The New York Times)
"A master of his profession" (Neue Ruhr Zeitung)
"A superb pianist" (The Globe and Mail)
"Stylistic insight elegance and sparkle" (New York Times)
"Elegant, polished, and heartfelt" (The Boston Globe)
"Exciting, inquisitive pianist" (New York Times)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה תל אביב גאה לארח את פרופ. אריה ורדי לשני ימי כיתות אמן. ביום חמישי 3/4 תתקיים כיתת אמן נוספת.
לקונסרבטוריון תל אביב קשר ארוך שנים עם פרופ. ורדי המתארח אצלנו מדי שנה. לשמחתנו, פרופ. ורדי נאות השנה להרחיב את מסגרת כיתות האמן ליומיים רצופים שבהם יתקיימו 8 שיעורים.
כיתות האמן עם פרופ. ורדי הן תמיד חוויה מגוונת: מוסיקלית, פסנתרנית, מתודולוגית וכלל תרבותית. יכולתו של פרופ. ורדי למזג בשיעוריו בין מכלול היבטים אלה ולשייט על פניהם בחופשיות ונועם היא ייחודית.
10.30 נדב עין גל ( כיתת טניה קוזלוב ) ס. פרוקופייב סונטה מס 4 אופ.29
11.20 אדם וסרמן ( כיתת שרה טל ) י. ברהמס רפסודיה בסי מניור אופ. 79 מס 1
12.20 מורי רוזנבלום ( כיתת אסף זוהר ) ר. שומאן אטיודים סמפוניים אופ. 13
13.10 אריאל ולדמן ( כיתת רון טרכטמן ) פ. שופן בלדה בפה מז'ור אופ. 38
הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה תל אביב גאה לארח את פרופ. אריה ורדי לשני ימי כיתות אמן. (ביום רביעי 2/4 תתקיים כיתת האמן הראשונה).
לקונסרבטוריון תל אביב קשר ארוך שנים עם פרופ. ורדי המתארח אצלנו מדי שנה. לשמחתנו, פרופ. ורדי נאות השנה להרחיב את מסגרת כיתות האמן ליומיים רצופים שבהם יתקיימו 8 שיעורים.
כיתות האמן עם פרופ. ורדי הן תמיד חוויה מגוונת: מוסיקלית, פסנתרנית, מתודולוגית וכלל תרבותית. יכולתו של פרופ. ורדי למזג בשיעוריו בין מכלול היבטים אלה ולשייט על פניהם בחופשיות ונועם היא ייחודית.
10.30 אייל ביצ'ונסקי ( כיתת שיר זמל ) י. ס. באך פרלוד ופוגה בדו מינור ספר II
11.20 עידו עצמון ( כיתת דרור זמל ) פ. שופן סקרצו בסי במול מינור אופ. 31
12.20 זוהר טרופה ( כיתת חוה ערמון ) ק. דביוסי Pour le piano
13.10 אלה טאומן מדאני ( כיתת יפעת זיידל ) פ. שופן בולרו אופ. 19
מנצחים: אהרון חרל"פ, תם קרני. פסנתר: טניה גלוזמן. נבל: שרה שמש, סופרן סולו: מוניקה שוורץ. סופרן סולו: אירה בורשר.
בתכנית:
Haydn – Missa Brevis
יחזקאל בראון – מזמור 117
א. ארגוב – השמלה הסגולה
You Raise Me Up By Lovland and Graham
Britten – A Ceremony Of Carols
מינקובסקי – שבת המלכה עיבוד שרה שהם
חרל"פ – שירו לה'
מחיר כרטיס – 60 ₪
אלון גולדשטיין – פסנתר
איליה קלר – כינור
עמית פלד – צ'לו
קונצרט סיום להרכבים קאמריים בו ינגנו משתתפי התכנית רפרטואר מגוון עליו עבדו במהלך התכנית.
הכניסה ללא תשלום בהזמנת כרטיסים.
הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב ותכנית פרלמן למוסיקה ממשיכים במסורת המוצלחת של שיתוף פעולה לטיפוח נגנים צעירים מצטיינים ויקיימו תכנית נוספת בחודש אפריל 2025
החלק הראשון של התכנית יתקיים באפריל 2025, לנגני כלי קשת מצטיינים – בגילאים 14 עד 19 – בין התאריכים 6.4.2025 ל 11.4.2025 בהשתתפות נגנים ישראלים, עם צוות מורים מהתכנית הבינלאומית ובליווי מרחוק של מאסטרו פרלמן.
החלק השני יערך באביב 2026, במתכונת בינלאומית בהשתתפות מאסטרו יצחק פרלמן.
לפרטים נוספים על תכנית פרלמן לחצו כאן
לביקור באתר התכנית לחצו כאן
אנה גקל – כינור
ברנדון גרבוט – כינור
נעמי ביאלוברודה – ויולה
דניאל מיטניצקי – צ'לו
מחקר והנחייה: ד״ר שולמית שריד
הכניסה ללא תשלום, בהזמנת כרטיסים מראש
נשמע את העדויות המוזיקליות של מלחינים יהודים שחיו ויצרו בשנים שלפני השואה, במהלכה ובצילה. מוזיקה שהעניקה חירות פנימית, ששמרה על הזהות ועל הכבוד האנושי. אבל המוזיקה בזמנים האלו לא הייתה רק מרפא לנפש, היו גם מי ששרדו בזכותה.
קונצרט ההרצאה ילווה ביצירותיו של האמן דובי קדמון.
מרק ורשבסקי – חדר קטון
כינור: נועה שריד
גיטרה: שירי קונה
גדעון קליין – טריו כלי קשת
כינור: נועה שריד
ויולה: ישעיהו גינזבורג
צ׳לו: שולמית שריד
ארווין שולהוף – סונטה לכינור ופסנתר מס׳ 2, WV91
3. Allegretto
כינור: גיא פיגר
פסנתר: אפרת לוי
ארווין שולהוף – סונטה לסקסופון ופסנתר (סונטת ג׳אז)
סקסופון: גן לב
פסנתר: גיא סלפק
הנרייטה בוסמנס – סונטה לצ׳לו ופסנתר בלה מינור
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
מיצ׳יסלב ויינברג – סונטה לקלרינט ופסנתר, אופ. 28
קלרינט: גלעד הראל
פסנתר: גיא סלפק
מיצ׳יסלב ויינברג – חמישיית פסנתר, אופ. 18
כינורות: נועה שריד, אטיין מנרי
ויולה: ישעיהו גינזבורג
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
שמעון לאקס – סונטה לצ׳לו ופסנתר
III. Presto (Scherzo)
צ׳לו: מיכל בק
פסנתר: אפרת לוי
אילזה וובר – ארבעה שירים
Wiegenlied
Ich wandre durch Theresienstadt
Und der Regen rinnt
Wiegala
שירה: איריס צינס
פסנתר: אפרת לוי
גיטרה: שירי קונה
שאול טשרניחובסקי/טוביה שלונסקי – אני מאמין
שירה: איריס צינס
פסנתר: אפרת לוי
אנסמבל כלי קשת
אנה קתרינה וילדרמות – כינור
נעמי ציפרלינג – כינור
קספר וינצנס – ויולה
לוקאס זיבר – צ'לו
ארי ויליאמסון – כינור
שרון כהן – כינור
יונתן גרטנר – ויולה
מתן נוסימוביץ' – ויולה
הרן מלצר – צ'לו
ליה חן פרלוב – צ'לו
נועם מסריק – קונטרבס
קונצרט מקדים בביצוע רוני דגן, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
כמדי שנה, ייערך ערב התרמה לעמותת ״האור של איקה״, בשילוב קונצרט. השנה יפתחו את האירוע מקבלי מלגות של העמותה:
הפסנתרנית ג׳וזפין גולד ,תנגן אטיוד בפה דיאז מינור אופ׳ 22 מספר 2 של המלחין ה.א. וולנהאופט.
בהמשך יבצע הרכב ג׳אז עם הפסנתרנית מרים ביר ביחד עם גלי בליליוס (תופים) ןמעין שמול (בס) יצירה מקורית שהולחנה ע״י מרים.
בנוסף יבצע הפסנתרן עמית יהב ביחד עם רביעיית מיתרים הכוללת את גיא פיגר (כינור), ניצן טרמליס (כינור), מעין שאשא (ויולה) ויוני עציון (צ׳לו) את הקונצ׳רטו בפה מינור אופ׳ 21 מאת שופן. עיבוד זה – אשר פחות מוכר מגרסת המקור לפסנתר ותזמורת – מחזיר את היצירה אל המחוזות האינטימיים, ונאמנה לאופן שבו נהג שופן לעתים תכופות לבצע את היצירה. אל תפספסו הזדמנות ייחודית להאזין ליצירה הסוחפת הזו בביצוע מיוחד זה.
משעה 19:45 תיערך במבואת הקונסרבטוריון קבלת פנים עם יין וכיבוד קל. הצטרפו אלינו!
כל ההכנסות מערב זה יוקדשו למתן מלגות לתלמידים וסטודנטים אשר ידם אינה משגת, בהתאם לקריטריונים שנקבעו ע״י העמותה וברוחה של איקה.
קונצרט רביעי ואחרון לעונה, מחווה לתזמורות הביג בנד הגדולות בכל הזמנים.
תזמורת הג'אז הישראלית חוזרת לשורשים של מוזיקת הביג בנד במחווה לעיבודים האייקונים והתזמורות הגדולות.
Count Basie / Duke Ellington / Buddy Rich / Stan Kenton /
Sammy Nestico / Thad Jones-Mel Lewis /Dizzy Gillespie & more…
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג'אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
קונצרט מקדים בביצוע שני קפליושניק, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שיר זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע תום ג'ובני, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים ביום א', 25.5.25, 20:30.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים במוצ"ש, 24.5.25, 21:00.
דניאל ברד – כינור
טומוקו אקסאקה – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
טיבי צייגר – קלרינט
אסף ויסמן – פסנתר
סיון מגן – נבל
קונצרט מקדים בביצוע עידו עצמון, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתו של דרור זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
פייר קולומבה – כינור
גבריאל לה מגדור – כינור
מארי שילם – ויולה
יויה אוקמוטו – צ'לו
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.