קונצרט מקדים בביצוע אמילי טאומן מדאני ואלה טאומן מדאני, תלמידות פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של יפעת זיידל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
גיורגי גיגשווילי, זוכה פרסים בתחרויות בינלאומיות רבות, בראשם הפרס השני וחמישה מתוך ששת פרסי הקהל בתחרות רובינשטיין 2023, הפרס הראשון בתחרות ויגו הבינלאומית 2019, פרס מיוחד בתחרות גזה אנדה 2021, פרס רא
גיורגי גיגשווילי, זוכה פרסים בתחרויות בינלאומיות רבות, בראשם הפרס השני וחמישה מתוך ששת פרסי הקהל בתחרות רובינשטיין 2023, הפרס הראשון בתחרות ויגו הבינלאומית 2019, פרס מיוחד בתחרות גזה אנדה 2021, פרס ראשון ופרס הקהל בתחרות KlavierOlymp 2021 בגרמניה. נבחר לתכנית היוקרתית BBC New Generation Artist לשנים 2023-25 ומועמד לתכנית ECHO Rising Star לעונת 2025-26. ב-2024 זכה בפרס החשוב Terence Judd-Hallé Award ובפרס המוסיקה היוקרתי של העסקים הגרמניים. אלבום הבכורה שלו, הכולל מיצירות סקרלטי, בטהובן, סקריאבין ומסיאן, שיצא באפריל 2023 בחברה Alpha זכה לשבחים רבים. בעונת 2024-25 יופיע, בין היתר, עם הסימפונית של מינכן, עם התזמורת הברנדנבורגית הממלכתית, עם הסימפונית הסקוטית של ה-BBC, עם תזמורת האלה ועם תזמורת הקונצרטהאוז ברלין. כמו כן, יופיע ברסיטלים באלבפילהרמוני בהמבורג, בגוונדהאוז בלייפציג, בקונצרטהאוז בווינה ובאולם וויגמור בלונדון.
גיגשווילי יפתח את הרסיטל בשלוש סונטות של סקרלטי. 555 הסונטות הקצרות שכתב סקרלטי למקלדת לאורך חייו, הן אוצר בלום של המצאה, הלכי רוח וטכניקות נגינה. משיאי הכתיבה למקלדת בשלהי הבארוק, וביטוי לסגנונו המקורי, הצבעוני והייחודי של המלחין האיטלקי שהושפע רבות משהותו הממושכת בספרד.
היצירה "מראות", אשר נכתבה ב-1905, היא אחת מיצירות המופת של ראוול בפרט ושל הסגנון האימפרסיוניסטי של תחילת המאה ה-20 בכלל, ואחת מיצירות הפסנתר האהובות ביותר מתקופה זו. הפופולאריות שלה נובעת בעיקר מהשילוב האמנותי של ראוול בין הרמוניות אימפרסיוניסטיות ומקצבים ליצירת תמונות צליל שופעות יופי וקסם, תוך שליטה עילאית בכתיבה לפסנתר. חמשת פרקי היצירה מתאפיינים, כל אחד, בזהות ייחודית, והם יוצרים יחדיו מסע מוסיקלי של מצלולים, דימויים ורגשות המתפתחים בהתמדה – החל מהאווירה הלילית של הפרק הפותח, "עשי לילה", עבור במדיטטיביות המלנכולית של . "ציפורים עצובות", בתמונה הסערה הימית שופעת הגלים, "סירה באוקיאנוס", באווירה הספרדית העולצת של "שיר הבוקר של הליצן", ועד לסיום במצלולים המהדהדים של "עמק הפעמונים". מאז ביצוע הבכורה הפומבי של היצירה, על ידי אלפרד קורטו, זכתה יצירה זו לביצועים מידי כמה מהפסנתרנים הגדולים ביותר של המאה הקודמת ועד ימינו.
הסונטה אופ. 109, משנת 1820, היא הראשונה מבין שלוש הסונטות האחרונות של בטהובן, המציגות שלושתן מתח אדיר בין החדשני, הנועז ופורץ המוסכמות – בשפה ההרמונית ובתפיסה הצורנית – לבין הפנייה אל העבר, לכתיבה רב קולית מתוחכמת בהשראת הבארוק. אפילו בהשוואה לשתי היצירות האדירות שנכתבו באותה תקופה – הסימפוניה התשיעית והמיסה סולמניס – היא שומרת על מעמדה כיצירת מופת. כמו מרבית יצירותיו המאוחרות של בטהובן בכלל, גם בשלוש הסונטות האחרונות מתעלה המלחין אל פסגות הבעה חסרות תקדים, תוך שאיפה אל המאטפיזי מצד אחד והעמקה אינטרוספקטיבית אל מראות הנפש האנושית, לעיתים קרובות אל צלליה, מצד שני. יצירות אלה הן פרי התקופה בה בטהובן החירש לחלוטין היה מודע למותו הממשמש ובא, הכיר בכשלון שאיפותיו להינשא ובודד עצמו יותר ויותר מהעולם החיצון. בשנת 1818 הוא כתב ביומנו: "רק באמנותי האלוהית אני מוצא תמיכה המאפשרת לי להקריב את שנות חיי הטובות ביותר למוזות השמימיות". את הסונטה אופ. 109 הקדיש בטהובן לביתה של אנטיונה ברנטנו, מי שקרוב לוודאי היתה ה"אהובה הנצחית", המושא האלמוני של אהבתו הבלתי ממומשת. יש פרשנים אשר ראו בסונטה תאור של המעבר מאהבה סנטימנטלית, בפרק הראשון, למשבר, בפרק השני, ולאהבה מזוככת, בפרק השלישי. גם ללא פרשנות תכניתית זו, זוהי יצירת מופת יוצאת דופן. ליבת הסונטה טמונה בפרק השלישי והאחרון, פרק איטי ארוך כפליים משני הפרקים הקודמים יחדיו, שהוראת הביצוע שלו היא "בשירתיות, עם רגשות אינטימיים ביותר". הפרק כתוב במבנה נושא עם ואריאציות, ומוביל את המאזין בתהליך רוחני השואף אל הנשגב, עד לסיום הרטרוספקטיבי בהשלמה שלווה, מעוררת יראה וגעגועים.
כמו אמנים רבים אחרים חווה פרוקופייב פרץ יצירתי בתקופת מלחמת העולם השנייה. הוא הושפע עמוקות מפתאומיות האירועים ומההתדרדרות המהירה של המצב, וכמה מיצירותיו החשובות ביותר, בהן הסונטות מס' 6-8, נכתבו במהלך שנות המלחמה, אם כי סונטה מס' 6 נכתבה בין 1939-1940, עוד טרם הגעת המלחמה לרוסיה ב-1941. במערב, שלוש סונטות אלה מכונות לעיתים קרובות "סונטות המלחמה". קשה לומר אם היו אלה האירועים במערב אירופה, שם התגורר בין השנים 1922-35, או התעצמות האווירה המדכאת בברה"מ, שהשפיעו על הלך הרוח של המלחין, אבל הסונטה השישית מתאפיינת באנרגיה גועשת ובתחושת חרדה העולות בקנה אחד עם רוח הזמן. רבים טוענים כי הסונטה השישית היא היהלום שבכתר טרילוגיית סונטות המלחמה. אף שהשביעית זכתה לפופולאריות רבה יותר לאורך השנים, השישית היא אפית ודרמטית יותר, גדולה ועמוקה יותר במנעד האקספרסיבי שלה, דינאמית וצבעונית יותר. בעוד שני הפרקים החיצוניים – הראשון והרביעי – סוערים ודרמטיים, הפרק השני מציג מארש שברירי, והפרק השלישי הוא ואלס איטי ונוגה, המזכיר את מוזיקת האהבה מהבלט רומיאו ויוליה.
"Delicacy and passion" (The Guardian)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
כרטיסים בהזמנה מראש, ללא תשלום
פרטים על התכנית בקרוב
הקונצרט השלישי בסדרה של ארבעה קונצרטי הרצאה בהנחיית ד״ר שולמית שריד
נספר את סיפורם של גיבורי וגיבורות התרבות והרוח בראשית תקומתה של מדינת ישראל. על המוזיקאים שהגיעו לכאן ויסדו את הפלא – קונסרבטוריון ישראלי – ובכך גם מצאו מזור לעצמם ולשורדים שהגיעו משם…
בלה ברטוק – רביעיית כלי קשת מס׳ 2, אופ. 17
Bella Bartok – String Quartet No. 2, Op. 17
עדן פרטוש – קינה לויולה סולו
Oedoen Partos – Elegy for Viola Solo
ויולה: איתמר רינגל
עדן פרטוש – רונדו לכינור ופסנתר בעיבוד לויולה, עיבוד לויולה: איתמר רינגל
Oedoen Partos – Rondo for Violin and Piano, Arranged for Viola, Arranged for Viola by Itamar Ringel
ויולה: איתמר רינגל
פסנתר: גיא סלפק
יוהן סבסטיאן באך – סונטה לחליל במי במול מז׳ור, BWV 1031
Johann Sebastian Bach – Flute Sonata in E-flat Major, BWV 1031
1 Allegro moderato
2 Siciliano
חליל: ענת נצרתי
פסנתר: אפרת לוי
מרדכי סתר – ינוס
Mordecai Seter – Janus
פסנתר: גיא סלפק
יהויכין סטוצ׳בסקי – פנטזיה חסידית
Joachim Stutschewsky – Hassidic Fantasy
קלרינט: גלעד הראל
פסנתר: גיא סלפק
צ׳לו: שולמית שריד
פאול הינדמית – לודוס טונליס:
פוגה מס׳ 5 במי
פוגה מס׳ 12 בפה דיאז
Paul Hindemith – Ludus tonalis
Fuga quinta in E and Fuga no. 12 in F sharp
פסנתר: גיא סלפק
ירדנה אלוטין – סונטה לכינור ופסנתר
Yardena Alotin – Sonata for Violin and Piano
כינור: איגור פרוג
פסנתר: אלכסנדר איבנוב
שולמית רן – קטעים מתוך וריאציות פנטזיה
Shulamit Ran – Fantasy Variations (Excerpts)
צ׳לו: שולמית שריד
אלכסנדר אוריה בוסקוביץ׳ – ״הנך יפה״, ״דודו״
“Alexander Uriyah Boskovich – “Behold Thou Art Fair“, “Dudu
ורדינה שלונסקי – ״פרישה״,״ שיר המים״ מתוך ארבעה שירים
Vardina Shlonsky – “Separation,” “Song of the Water” from Four Songs
רבקה גווילי – ״פזמון ליקינטון״, עיבוד: מנחם ויזנברג
Rivka Gvili – “Song for the Hyacinth”, Arrangement: Menachem Wiesenberg
לאונרד ברנשטיין – “Tonight” “Somewhere” מתוך סיפור הפרברים
Leonard Bernstein – “Tonight,” “Somewhere” from West Side Story
זמרת: רומי זליג
פסנתר: אפרת לוי
כינורות: איגור פרוג, אקרט לורנצן, אטיין מנרי
ויולה: איתמר רינגל, נתנאל פולק
צ׳לו: חגית גלזר, שולמית שריד
פרופ' אשלי סולומון, ראש המחלקה למוסיקה מוקדמת ב- Royal College of Music – בלונדון, מהאומנים הבולטים בעולם בתחום, מבקר בקונסרבטוריון ויעביר כיתות אומן להרכבים קאמריים, נגני חליליות, חליל, צ'לו ועוד, תלמידי קונסרבטוריון מתטיינים ותלמידי אקדמיה.
השיעורים פתוחים להאזנה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי
פרופ' אשלי סולומון, ראש המחלקה למוסיקה מוקדמת ב- Royal College of Music – בלונדון, מהאומנים הבולטים בעולם בתחום, מבקר בקונסרבטוריון ויעביר כיתות אומן להרכבים קאמריים, נגני חליליות, חליל, צ'לו ועוד, תלמידי קונסרבטוריון מתטיינים ותלמידי אקדמיה.
השיעורים פתוחים להאזנה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי
פרופ' אשלי סולומון, ראש המחלקה למוסיקה מוקדמת ב- Royal College of Music – בלונדון, מהאומנים הבולטים בעולם בתחום, מבקר בקונסרבטוריון ויעביר כיתות אומן להרכבים קאמריים, נגני חליליות, חליל, צ'לו ועוד, תלמידי קונסרבטוריון מתטיינים ותלמידי אקדמיה.
השיעורים פתוחים להאזנה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי
קונצרט שלישי לעונה, אורח – אבישי כהן (צילום: זיו רביץ).
החצוצרן הישראלי הטוב בעולם שכבר שיתף פעולה עם התזמורת באלבומם החמישי חוזר לאירוח שכולו פסגות מוסיקליות.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אשלי סולומון (אנגליה) – טרברסו, חליליות
דרורה ברוק, עדית פז – חליליות
עמית טיפנברון – ויולה דה גמבה
גדעון ברטלר – גיטרת בארוק
מרינה מינקין – צ'מבלו
בתכנית:
B. Fontana (1589-1630) – Sonata 16, for 3 rec, bc
de Leon (Canconiero de Palacio, 1335) – Ay, que non se remediarme
Diego Ortiz (1510-1570) – Recercada quarta sobre tenores Italianos
Luigi Rossi (1597-1653) – Peccantem me quotidie et non poenitentem,
Andrea Falconieri (1585-1656)– Fantasia echa para el muy Reverendo Padre Falla,
Alemana dicha Villega
Gaspar Sanz – Jacaraz for solo guitar
Leonardo Leo (1694-1744) sonata for recorder and bc
Buonamente(1595-1642) – Sonata Seconda a 3 violini, bc
Intermission
Andrea Falconieri (1585-1656) – La Dichosa Fantasia
La mOnarcha
Rinen, y pelean entre Berzebillo con Satanasillo
Scarlatti – Sonata in C major K 132, Sonata in C major K. 133
Leonardo Leo – Sonata nr. 6 in d minor for recorder and bc
Alessandro Scarlatti – sonata a tre flauti
אשלי סולומון, מנגני הטרברסו החשובים בעולם, מוביל ערב מרתק של מוסיקה מהרנסנס והבארוק בספרד, איטליה ובוליביה. סינפוניות, קנצונות, פוליות וסונטות מאת אנדריאה פלקוניירי, דומניקו סקרלטי, ברתולומיאו די סלמה ודיגו אורטיז, ומתוך אוספים מבוליביה מהמאות ה-18-17.
רועי שילוח – כינור
נטשה שר – כינור
דיוויד קוויגל – ויולה
אריאל טושינסקי – צ'לו
מירי ימפולסקי – פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע מארק שויפר, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתה של לנה מזור, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
מסע מוסיקלי חוצה זמנים וסגנונות
מקלאסי ועד פופ דרך סווינג וטנגו.
יצירות מאת בטהובן, סן-סאנס, פיאצולה, אלבינוני, קרייזלר, ועיבודים מקוריים בביצועי בכורה.
יונתן סלעי – כינור
טל זילבר – פסנתר
להזמנת כרטיסים לחצו כאן
הנחה לתלמידים, חיילים, סטודנטים וגימלאים.
לתשומת לבכם: מכירת הכרטיסים לקונצרט זה מתבצעת על ידי קופת בראבו ואינה באחריות הקונסרבטוריון. פרטים בקישור לעיל.
אין לפנות לקונסרבטוריון או לקופת הקונסרבטוריון לגבי כרטיסים לקונצרט זה.
בוריס ברובצין (רוסיה/אוסטריה) – כינור
ניצן ברתנא – כינור
עמיחי גרוס – ויולה
צבי פלסר – צ'לו
שי ווזנר – פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע הביג בנד של הקונסרבטוריון, בניצוח דני רונזפלד, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
תזמורת מוסטונןפסט
ברק טל, מנצח
אנדרס מוסטונן, כינור ומנצח
מנהל מוזיקלי ומנצח: אנדרס מוסטונן – כינור (אסטוניה)
פסנתר: אירינה זחרנקובה (אסטוניה), אריאל חנין (ישראל)
בתכנית:
לואיג'י בוקריני – בית השטן (סימפוניה מס' 4), רה מינור, אופוס 12
יוהאן סבסטיאן באך – קונצ'רטו לכינור ותזמורת, לה מינור
סולן: אנדרס מוסטונן
יוזף היידן – קונצ'רטו כפול בפה מז'ור לכינור ופסנתר.
-הפסקה-
ארוו פרט – עבור לנארט, לזכרו (מיתרים בלבד)
קארל צ'רני – קונצ'רטו לפסנתר בארבע ידיים ותזמורת, דו מז'ור אופוס 153
לאתר הפסטיבל לחצו כאן
תומר לב
ברניקה גליקסמן
נמרוד הפטל-מאירי
ליאור ליפשיץ
ראוול:
קונצרט מקדים בביצוע נדב עין גל, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של טניה קוזלוב, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלון גולדשטיין – פסנתר
איליה קלר – כינור
עמית פלד – צ'לו
אנה גקל – כינור
פיליפ וילאפרנקה – כינור
נעמי ביאלוברודה – ויולה
דניאל מיטניצקי – צ'לו
אריק שומאן – כינור
קן שומאן – כינור
ויט הרטנשטיין – ויולה
מארק שומאן – צ'לו
ארי ויליאמסון – כינור
שרון כהן – כינור
יונתן גרטנר – ויולה
מתן נוסימוביץ' – ויולה
הרן מלצר – צ'לו
ליה חן פרלוב – צ'לו
נועם מסריק – קונטרבס
קונצרט מקדים בביצוע רוני דגן, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט רביעי לעונה, מחווה לתזמורות הביג בנד הגדולות בכל הזמנים.
תזמורת הג'אז הישראלית חוזרת לשורשים של מוסיקת הביג בנד במחווה לעיבודים האייקונים ולתזמורות הגדולות.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
קונצרט מקדים בביצוע שני קפליושניק, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שיר זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע תום ג'ובני, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים ביום א', 25.5.25, 20:30.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים במוצ"ש, 24.5.25, 21:00.
דניאל ברד – כינור
טומוקו אקסאקה – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
טיבי צייגר – קלרינט
אסף ויסמן – פסנתר
סיון מגן – נבל
קונצרט מקדים בביצוע עידו עצמון, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתו של דרור זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
פייר קולומבה – כינור
גבריאל לה מגדור – כינור
מארי שילם – ויולה
יויה אוקמוטו – צ'לו
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.