אלכסנדר סיטקובצקי – כינור
יסאנג אנדרס – צ'לו
וו צ'יאן – פסנתר
טריו סיטקובצקי, הנמנה כיום עם שלישיות הפסנתר המובילות בעולם, מגיע לביקור בכורה בישראל בהזמנת המרכז למוסיקה קאמרית. הטריו מופיע בקביעות באולמות נודעים, כדוגמת הוויגמור בלונדון, מרכז לי
טריו סיטקובצקי, הנמנה כיום עם שלישיות הפסנתר המובילות בעולם, מגיע לביקור בכורה בישראל בהזמנת המרכז למוסיקה קאמרית. הטריו מופיע בקביעות באולמות נודעים, כדוגמת הוויגמור בלונדון, מרכז לינקולן בניו יורק, הקונצרטחבאו באמסטרדם, הקונצרטהאוז בווינה, האלבפילהרמוני בהמבורג, האופרה הישנה בפרנקפורט, מוזיאון הלובר בפריז, האודיטוריום של ברצלונה ועוד. ההרכב מקיים סיורי קונצרטים ברחבי ארה"ב, אסיה ואוסטרליה ומופיע בפסטיבלים חשובים. נבחר להרכב הבית של פסטיבל בטהובן בבון 2024. הטריו הקליט עד כה חמישה אלבומים לחברת BIS אשר זכו לשבחים ולפרסים, וכוללים מיצירות בטהובן, מנדלסון, דבוז'ק, ראוול ועוד. הטריו זכה בפרסים רבים, האחרון שבהם פרס המוסיקה הקאמרית של מגזין המוסיקה של ה-BBC. כמו כן זכה הטריו לאחרונה לתמיכה נדיבה מטעם ממשלת גרמניה.
בתכנית הקונצרט – שלוש מיצירות המופת הגדולות והאהובות בכל הזמנים לשלישיית פסנתר.
שלישיית "הרוחות" של בטהובן, משנת 1808, שנכתבה לאחר 13 שנים של הפסקה מכתיבה בז'אנר זה, היא השלישייה בה מצא בטהובן שפה מוסיקלית חדשה לחלוטין להרכב זה. בשלישייה זו ובאלה שבאו אחריה הוא השווה את מעמד שלישיית הפסנתר לזה של רביעיית כלי הקשת, וסלל את הדרך ליצירות המופת שיכתבו שוברט, מנדלסון וברהמס בהמשך המאה ה- 19 להרכב זה. יצירה זו מיוחדת בין השאר בכך שהפרק החשוב ביותר בה הוא דווקא הפרק השני, האיטי. בזכות אווירת הנכאים המסתורית והאינטנסיבית האופפת פרק זה זכתה השלישייה, לאחר מותו של בטהובן, לכינויה "הרוחות". הפרקים החיצוניים, לעומת זאת, שונים לחלוטין באופיים – הפרק הראשון תקיף ונמרץ, בעוד הפרק החותם שובב ואופיטימי.
שלישיית הפסנתר השנייה של שוסטקוביץ' היא יצירה בשלה וכבדת משקל, המציגה את המנעד המלא של היצירתיות והאינטנסיביות הרגשית של שוסטקוביץ'. היא נכתבה על רקע שתי טרגדיות. הראשונה פרטית – שוסטקוביץ' כתב טריו אלגי זה לזכרו של ידידו הקרוב, המבקר איוואן סולרטינסקי, שמת באופן פתאומי מהתקף לב בהיותו בן 42. הטרגדיה השניה היא כלל אנושית: השלישייה, אשר נכתבה באביב 1944, במהלך מלחמת העולם השנייה, היא, כמו יצירות רבות אחרות של המלחין, פרשנות על רוח התקופה, אלגיה לקורבנות הטראגיים של המלחמה באשר היא. באינטימיות הקאמרית של שלישיית הפסנתר במי מינור, נחשף שוסטקוביץ' פסימי ומיוסר, כפרשן כן של המציאות. אין פלא, איפוא, שלאחר הביצוע הראשון שלה אסרו השלטונות הסובייטים על ביצועה. באופן ספציפי יותר, שלישיית הפסנתר השנייה היא ביטוי לזעזוע של שוסטקוביץ' מסבלו של העם היהודי בשואה ולהזדהות עימו. מאזינים רבים לביצוע הבכורה של היצירה שמעו בשילוב של נושא ברוח יהודית בפרק הפינאלה שלה ביטוי לתגובתו של שוסטקוביץ' לדיווחי הזוועה שהחלו להגיע מגילוי מחנות הריכוז וההשמדה על ידי הסובייטים ב- 1944, ואף כמחאה נגד הרדיפה האנטישמית בברה"מ. הנושא "היהודי" מן הפרק הרביעי אינו ההד היחיד למוסיקה עממית בשלישייה, גם בפרקים הראשון והשני ניתן לשמוע הדים לשירים ולמחולות העממיים של מזרח אירופה, בייחוד בפרק הסקרצו הנמרץ, האנרגטי והדוקר נושא את החותם המובהק של שוסטקוביץ'. בתווך, הפרק השלישי, האיטי, הוא קינת אשכבה איטית, קודרת ועמוקת הבעה.
הקונצרט יחתם באחת היצירות האהובות ביותר מכל הזמנים לשלישיית פסנתר – השלישייה הראשונה של מנדלסון, משנת 1839. הנושאים המלודיים מאוד הנחרטים בזיכרון (מעל כולם המנגינה השירתית הנרגשת בצ'לו הפותחת את היצירה בליווי נסער של הפסנתר), העושר והגיוון בטווח הרגשות, התחושה של המצאה ללא קושי, האיזון המושלם של כל אחד מן הפרקים והשליטה בגווני הצליל שמפיקים הכלים כל אחד בנפרד ובמרקם הכללי – כל אלה הפכו יצירה זו לאחת מפניני הרפרטואר להרכב זה ולאחת מיצירותיו הידועות והאהובות ביותר של מנדלסון. הפרק הראשון מלאה פאתוס וסערת רגש. הפרק השני הוא שיר ללא מילים קורן אור וחום, הועד הפרק השלישי הוא פרק סקרצו ווירטואוזי בסגנון המבריק, המבעבע והאוורירי הטיפוסי למלחין, המזכיר את יצורי היער הליליים והאגדיים מהפתיחה ל"חלום ליל קיץ". הפרק האחרון חוזר אל האווירה הנרגשת והסוחפת של הפרק הראשון, אך נחתם בתחושת ניצחון אופטימית.
"Overwhelming experience" (The Guardian)
"The playing is at once virtuoso and even-handed, textures and counterpoint beautifully clear … a really beautiful performance.” (Gramophone Magazine)
"Incredibly well matched, this is an established trio and you can tell how much they trust each other" (BBC Radio 3)
"These three demonstrably play as one” (The Strad)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
כרטיסים בהזמנה מראש, ללא תשלום
פרטים על התכנית בקרוב
הקונצרט השלישי בסדרה של ארבעה קונצרטי הרצאה בהנחיית ד״ר שולמית שריד
נספר את סיפורם של גיבורי וגיבורות התרבות והרוח בראשית תקומתה של מדינת ישראל. על המוזיקאים שהגיעו לכאן ויסדו את הפלא – קונסרבטוריון ישראלי – ובכך גם מצאו מזור לעצמם ולשורדים שהגיעו משם…
בלה ברטוק – רביעיית כלי קשת מס׳ 2, אופ. 17
Bella Bartok – String Quartet No. 2, Op. 17
עדן פרטוש – קינה לויולה סולו
Oedoen Partos – Elegy for Viola Solo
ויולה: איתמר רינגל
עדן פרטוש – רונדו לכינור ופסנתר בעיבוד לויולה, עיבוד לויולה: איתמר רינגל
Oedoen Partos – Rondo for Violin and Piano, Arranged for Viola, Arranged for Viola by Itamar Ringel
ויולה: איתמר רינגל
פסנתר: גיא סלפק
יוהן סבסטיאן באך – סונטה לחליל במי במול מז׳ור, BWV 1031
Johann Sebastian Bach – Flute Sonata in E-flat Major, BWV 1031
1 Allegro moderato
2 Siciliano
חליל: ענת נצרתי
פסנתר: אפרת לוי
מרדכי סתר – ינוס
Mordecai Seter – Janus
פסנתר: גיא סלפק
יהויכין סטוצ׳בסקי – פנטזיה חסידית
Joachim Stutschewsky – Hassidic Fantasy
קלרינט: גלעד הראל
פסנתר: גיא סלפק
צ׳לו: שולמית שריד
פאול הינדמית – לודוס טונליס:
פוגה מס׳ 5 במי
פוגה מס׳ 12 בפה דיאז
Paul Hindemith – Ludus tonalis
Fuga quinta in E and Fuga no. 12 in F sharp
פסנתר: גיא סלפק
ירדנה אלוטין – סונטה לכינור ופסנתר
Yardena Alotin – Sonata for Violin and Piano
כינור: איגור פרוג
פסנתר: אלכסנדר איבנוב
שולמית רן – קטעים מתוך וריאציות פנטזיה
Shulamit Ran – Fantasy Variations (Excerpts)
צ׳לו: שולמית שריד
אלכסנדר אוריה בוסקוביץ׳ – ״הנך יפה״, ״דודו״
“Alexander Uriyah Boskovich – “Behold Thou Art Fair“, “Dudu
ורדינה שלונסקי – ״פרישה״,״ שיר המים״ מתוך ארבעה שירים
Vardina Shlonsky – “Separation,” “Song of the Water” from Four Songs
רבקה גווילי – ״פזמון ליקינטון״, עיבוד: מנחם ויזנברג
Rivka Gvili – “Song for the Hyacinth”, Arrangement: Menachem Wiesenberg
לאונרד ברנשטיין – “Tonight” “Somewhere” מתוך סיפור הפרברים
Leonard Bernstein – “Tonight,” “Somewhere” from West Side Story
זמרת: רומי זליג
פסנתר: אפרת לוי
כינורות: איגור פרוג, אקרט לורנצן, אטיין מנרי
ויולה: איתמר רינגל, נתנאל פולק
צ׳לו: חגית גלזר, שולמית שריד
פרופ' אשלי סולומון, ראש המחלקה למוסיקה מוקדמת ב- Royal College of Music – בלונדון, מהאומנים הבולטים בעולם בתחום, מבקר בקונסרבטוריון ויעביר כיתות אומן להרכבים קאמריים, נגני חליליות, חליל, צ'לו ועוד, תלמידי קונסרבטוריון מתטיינים ותלמידי אקדמיה.
השיעורים פתוחים להאזנה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי
פרופ' אשלי סולומון, ראש המחלקה למוסיקה מוקדמת ב- Royal College of Music – בלונדון, מהאומנים הבולטים בעולם בתחום, מבקר בקונסרבטוריון ויעביר כיתות אומן להרכבים קאמריים, נגני חליליות, חליל, צ'לו ועוד, תלמידי קונסרבטוריון מתטיינים ותלמידי אקדמיה.
השיעורים פתוחים להאזנה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי
פרופ' אשלי סולומון, ראש המחלקה למוסיקה מוקדמת ב- Royal College of Music – בלונדון, מהאומנים הבולטים בעולם בתחום, מבקר בקונסרבטוריון ויעביר כיתות אומן להרכבים קאמריים, נגני חליליות, חליל, צ'לו ועוד, תלמידי קונסרבטוריון מתטיינים ותלמידי אקדמיה.
השיעורים פתוחים להאזנה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי
קונצרט שלישי לעונה, אורח – אבישי כהן (צילום: זיו רביץ).
החצוצרן הישראלי הטוב בעולם שכבר שיתף פעולה עם התזמורת באלבומם החמישי חוזר לאירוח שכולו פסגות מוסיקליות.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אשלי סולומון (אנגליה) – טרברסו, חליליות
דרורה ברוק, עדית פז – חליליות
עמית טיפנברון – ויולה דה גמבה
גדעון ברטלר – גיטרת בארוק
מרינה מינקין – צ'מבלו
בתכנית:
B. Fontana (1589-1630) – Sonata 16, for 3 rec, bc
de Leon (Canconiero de Palacio, 1335) – Ay, que non se remediarme
Diego Ortiz (1510-1570) – Recercada quarta sobre tenores Italianos
Luigi Rossi (1597-1653) – Peccantem me quotidie et non poenitentem,
Andrea Falconieri (1585-1656)– Fantasia echa para el muy Reverendo Padre Falla,
Alemana dicha Villega
Gaspar Sanz – Jacaraz for solo guitar
Leonardo Leo (1694-1744) sonata for recorder and bc
Buonamente(1595-1642) – Sonata Seconda a 3 violini, bc
Intermission
Andrea Falconieri (1585-1656) – La Dichosa Fantasia
La mOnarcha
Rinen, y pelean entre Berzebillo con Satanasillo
Scarlatti – Sonata in C major K 132, Sonata in C major K. 133
Leonardo Leo – Sonata nr. 6 in d minor for recorder and bc
Alessandro Scarlatti – sonata a tre flauti
אשלי סולומון, מנגני הטרברסו החשובים בעולם, מוביל ערב מרתק של מוסיקה מהרנסנס והבארוק בספרד, איטליה ובוליביה. סינפוניות, קנצונות, פוליות וסונטות מאת אנדריאה פלקוניירי, דומניקו סקרלטי, ברתולומיאו די סלמה ודיגו אורטיז, ומתוך אוספים מבוליביה מהמאות ה-18-17.
רועי שילוח – כינור
נטשה שר – כינור
דיוויד קוויגל – ויולה
אריאל טושינסקי – צ'לו
מירי ימפולסקי – פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע מארק שויפר, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתה של לנה מזור, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
מסע מוסיקלי חוצה זמנים וסגנונות
מקלאסי ועד פופ דרך סווינג וטנגו.
יצירות מאת בטהובן, סן-סאנס, פיאצולה, אלבינוני, קרייזלר, ועיבודים מקוריים בביצועי בכורה.
יונתן סלעי – כינור
טל זילבר – פסנתר
להזמנת כרטיסים לחצו כאן
הנחה לתלמידים, חיילים, סטודנטים וגימלאים.
לתשומת לבכם: מכירת הכרטיסים לקונצרט זה מתבצעת על ידי קופת בראבו ואינה באחריות הקונסרבטוריון. פרטים בקישור לעיל.
אין לפנות לקונסרבטוריון או לקופת הקונסרבטוריון לגבי כרטיסים לקונצרט זה.
בוריס ברובצין (רוסיה/אוסטריה) – כינור
ניצן ברתנא – כינור
עמיחי גרוס – ויולה
צבי פלסר – צ'לו
שי ווזנר – פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע הביג בנד של הקונסרבטוריון, בניצוח דני רונזפלד, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
תזמורת מוסטונןפסט
ברק טל, מנצח
אנדרס מוסטונן, כינור ומנצח
מנהל מוזיקלי ומנצח: אנדרס מוסטונן – כינור (אסטוניה)
פסנתר: אירינה זחרנקובה (אסטוניה), אריאל חנין (ישראל)
בתכנית:
לואיג'י בוקריני – בית השטן (סימפוניה מס' 4), רה מינור, אופוס 12
יוהאן סבסטיאן באך – קונצ'רטו לכינור ותזמורת, לה מינור
סולן: אנדרס מוסטונן
יוזף היידן – קונצ'רטו כפול בפה מז'ור לכינור ופסנתר.
-הפסקה-
ארוו פרט – עבור לנארט, לזכרו (מיתרים בלבד)
קארל צ'רני – קונצ'רטו לפסנתר בארבע ידיים ותזמורת, דו מז'ור אופוס 153
לאתר הפסטיבל לחצו כאן
תומר לב
ברניקה גליקסמן
נמרוד הפטל-מאירי
ליאור ליפשיץ
ראוול:
קונצרט מקדים בביצוע נדב עין גל, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של טניה קוזלוב, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלון גולדשטיין – פסנתר
איליה קלר – כינור
עמית פלד – צ'לו
אנה גקל – כינור
פיליפ וילאפרנקה – כינור
נעמי ביאלוברודה – ויולה
דניאל מיטניצקי – צ'לו
אריק שומאן – כינור
קן שומאן – כינור
ויט הרטנשטיין – ויולה
מארק שומאן – צ'לו
ארי ויליאמסון – כינור
שרון כהן – כינור
יונתן גרטנר – ויולה
מתן נוסימוביץ' – ויולה
הרן מלצר – צ'לו
ליה חן פרלוב – צ'לו
נועם מסריק – קונטרבס
קונצרט מקדים בביצוע רוני דגן, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט רביעי לעונה, מחווה לתזמורות הביג בנד הגדולות בכל הזמנים.
תזמורת הג'אז הישראלית חוזרת לשורשים של מוסיקת הביג בנד במחווה לעיבודים האייקונים ולתזמורות הגדולות.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
קונצרט מקדים בביצוע שני קפליושניק, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שיר זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע תום ג'ובני, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים ביום א', 25.5.25, 20:30.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים במוצ"ש, 24.5.25, 21:00.
דניאל ברד – כינור
טומוקו אקסאקה – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
טיבי צייגר – קלרינט
אסף ויסמן – פסנתר
סיון מגן – נבל
קונצרט מקדים בביצוע עידו עצמון, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתו של דרור זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
פייר קולומבה – כינור
גבריאל לה מגדור – כינור
מארי שילם – ויולה
יויה אוקמוטו – צ'לו
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.